Porsche се „хибридизира“ напълно и пуска екологични плъгин версии за почти всичките си модели. Това важи с пълна сила не само за бъдещия 918 Spyder и 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid, но и за бъдещите варианти Cayenne, че дори и за спортистите му със средно или задно разположени двигатели като 911, Boxster и Cayman.
Panamera S E-Hybrid според твърденията на компанията щял да бъде първият луксозен плъгин хибрид освен Fisker Karma, дебютирал на салона в Шанхай тази година. Продажбите му започват в края на 2013-а с обявени цени около 78 000 евро.
Системата позволява на автомобила автономност от 35 км, а сумарната й мощност е 416 к.с. Ускоряването от място до 100 км/ч става за 5,5 сек, а макс. скорост е 270 км/ч.
Следващият, който ще се сдобие с хибридна версия, е Cayenne, който ще продължи да ползва своя V6 с турбокомпресор, както и 918 Spyder с макс. 887 к.с. и ускорявене от 2,8 сек.
Твърде вероятно е хибридните системи за всички следващи поколения на модели на Porsche да бъдат произвеждани на платформата на Volkswagen Group, обозначени като MSB. Тя би могла да дебютира през 2016 с Panamera. Ако нещата се развият по този начин, Bentley ще ползва същата платформа.
Porsche не е единственият производител на луксозни автомобили, който залага на високоскоростни модели с хибридна система. AMG подразделението на Mercedes-Benz планира да стори същото.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!